Sporta turnīri eksistē, jo cilvēki liek totalizatoru likmes

Sporta turnīri un sporta komandas ir ļoti kompleksas organizācijas, kas sevī ietver ļoti daudz darbību, ko sporta spēļu skatītāji ikdienā neredz. Lai nodrošinātu visus procesus, kas nodrošina iespēju sportistiem sanākt vienā vietā un to visu redzēt skatītājiem, ir iesaistīti daudz cilvēki, kuriem visiem ir nepieciešams maksāt algas.

Loģiski, šādu organizācija darbībai ir nepieciešams daudz līdzekļu. Diemžēl, sporta organizācijas nevar nopelnīt tikai uz savu skatītāju rēķina, tāpēc nākas paļauties uz dažādiem sponsoriem, kas nodrošina sporta organizāciju darbību.

 

Viens no šādiem sponsoriem ir totalizatori. Totalizatori varētu būt pasaulē lielākā sporta organizāciju finansētāju grupa, pārsniedzot visas citas kategorijas kā automašīnu ražotāji, dzērienu ražotāji. Tas ir ļoti viegli pamanāms, piemēram, Latvijā. Šeit liela daļa galvenās sporta līgas ir nosauktas totalizatoru pakalpojumu sniedzēju vārdos, kas nozīmē, ka tie ir to ģenerālsponsori.

 

Totalizatoru motivācija darboties sporta industriju finansēšanā būtiski atšķiras no citu kategoriju finansētājiem. Kamēr, piemēram, Coca Colas brends sponsorē ļoti daudz ar sportu saistītās aktivitātes, viņi to, galvenokārt, dara sava tēla veidošanai – lai radītu iespaidu par sevi kā par veselīga dzīves veida veicinošu organizāciju. Tomēr totalizatoriem ir svarīgi, lai sporta veidi būtu finansēti, jo, atšķirībā no citiem, sporta totalizatoru izdzīvošana ir tieši atkarīga no tā, vai eksistē augsta līmeņa sporta sacensības.

 

Šeit rodas interesanta likumsakarība – spēlētāji, izmantojot totalizatoru pakalpojumus un liekot likmes par saviem mīļākajiem sportistiem, tiešā veidā ietekmē to, vai viņiem būs iespēja šos sporta veidus baudīt arī nākotnē. Rodas sava veida naudas apgrozījums – likmju licēju nauda nonāk totalizatorā, totalizatora nauda nonāk sporta industrijā, bet sporta industrija nodrošina tiem pašiem likmju licējiem sporta spēļu skatīšanās iespēju.

 

Nav viennozīmīgi apgalvot, ka bez totalizatoru iesaistes sporta turnīri nevarētu eksistēt. Taču noteikti ir jāņem vērā, ka visas citas sponsoru grupas var būt izvēlīgākas, kā totalizatori tajā, kur viņi izvieto savas reklāmas. Bez totalizatora iesaistes, globālās ekonomikas lejupslīdes laikā, sporta industrijas nonāktu pie riska zaudēt savus sponsorus.